Belangrijk voor een goede ADAS kalibratie: een goede uitlijning
Eén van de fabrieksvoorschriften voor het juist kalibreren van ADAS systemen is een goede uitlijning. Dit kan lastig zijn omdat een uitlijnwaarde (zoals sporing) foutmarges heeft en niet altijd een absolute waarde hoeven te hebben. Sporing, Camber en Caster zijn hoeken die allemaal toleranties hebben. Er is dus geen absolute waarde voor een goede of foute uitlijning. Elke auto is weer een beetje anders uitgelijnd. De Thrust angle, ofwel rijhoek, heeft geen maximale voorgeschreven tolerantie en zou dus theoretisch elke waarde mogen zijn. Een voertuig kan namelijk een goede totaalsporing hebben, goede camber en casterwaardes hebben maar toch een rijhoek die niet perfect 0.00 graden staat. Sterker nog, dit is van toepassing op het overgrote deel van het wagenpark. Veel voertuigen hebben een achteras waar geen afstellingen aan kunnen worden gedaan. Vaak is de individuele sporing per wiel op de achteras niet stelbaar via een stelbout. Soms is de as in zijn geheel iets te verstellen, maar niet iedereen weet hoe dit moet.
